5 Şubat 2014 Çarşamba

sakallı ipten kazak

Kızımın gelmeden sipariş verdiği kazağımız bitti. Arkası açık bu kez. Bordo renk oldu kızıma da çok yakışır bu renk.
Kazağımızın yapılışı gayet basit hanımlar, ön ve arkaya 64 ilmek başlanır. 5cm. l ters 1 düz lastik örüldükten sonra, kol kesimine kadar dümdüz örüyoruz. Ben iki tür ip kullandım birisi sakallı ip de denilen fantazi ip, diğeri %25 oranında yün karışımlı ipimiz.Lastik kısımlarında iki ipi birlikte başlamıştım. Fakat o kadar kalın oldu ki bende lastikten sonra 2 sıra düz ip ile 2 sıra fantazi ipimle tamamladım kazağı.Kol kesimini 3 ilmek kesiyorum sonra dümdüz çıkıp bitiriyoruz. Kollar 30 ilmek başlanır. ara sıra ilmek vererek artırıyoruz. ve en sırada 60 ilmek olmuştu benimki. Bitirince ütülemeyi unutmayın. çok çok ılık olsun ütünüz çünkü fantazi ipimizde naylon karışımı fazla, aman emeklerimiz boşa gitmesin.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder